W 2025 roku gmina Mochowo zrealizowała dwa przedsięwzięcia związane z usuwaniem azbestu. Dzięki nim z 43 posesji usunięto i unieszkodliwiono łącznie 174,72 tony wyrobów zawierających tę niebezpieczną substancję.
Wykonawcą prac był Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej sp. z o.o. z Sierpca. Na realizację przedsięwzięć gmina pozyskała dofinansowania w wysokości 100% kosztów kwalifikowanych.
Pierwsze zadanie – „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest realizowane w gospodarstwach rolnych z terenu Gminy Mochowo” – otrzymało wsparcie w kwocie 51 924,24 zł z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Środki te pochodziły z programu „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest. Część 2) Przedsięwzięcia w zakresie zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest realizowane w gospodarstwach rolnych”.
Drugie zadanie – „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Mochowo” – zostało dofinansowane kwotą 32 989,68 zł ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. Projekt zrealizowano w ramach programu „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu województwa mazowieckiego”.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz