Zamknij

Mochowo: Podsumowanie kadencji

15:49, 03.11.2018 A.M Aktualizacja: 15:50, 03.11.2018
Skomentuj
reo

 

„Jednym z głównych zadań, jakie postawiłem sobie na początku mojej kadencji, było zapewnienie mieszkańcom odpowiednio przygotowanej infrastruktury. Na inwestycje przeznaczone zostało w tym czasie łącznie ok. 20,5 mln zł. Priorytetowo potraktowane zostały inwestycje z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, gdyż to ich realizacja może przyśpieszyć lub zahamować dalszy rozwój gminy…” – podkreśla wójt gminy Zbigniew Tomaszewski.

Cztery minione lata to dla Gminy Mochowo czas wytężonej pracy, zmian, budowy, rozwoju i współpracy. To czas realizacji zamierzeń, a także podejmowania nowych wyzwań. Inwestycje, które powstały w trakcie trwania tej kadencji, są efektem nie tylko pracy samorządu, ale także dobrej współpracy gminy z innymi samorządami, głównie z samorządem województwa mazowieckiego i powiatu sierpeckiego.

Ważnym zadaniem, które miało swój finał, było przystąpienie do budowy długo wyczekiwanej oczyszczalni ścieków w Mochowie Parcele wraz z siecią kanalizacji sanitarnej dla Mochowa, Mochowa Nowego i Mochowa Parceli. Za prawie 9,5 mln zł powstaje ponad 11 km sieci kanalizacyjnej z możliwością podłączenia dla 157 posesji. Dodatkowo w okresie ostatnich czterech lat rozbudowane i zmodernizowane zostało ok. 8,5 km sieci wodociągowej i ok. 1,0 km sieci kanalizacyjnej za kwotę prawie 1,1 mln zł, a także wybudowano 91 przydomowych oczyszczalni ścieków o wartości ponad 1,1 mln zł przy udziale środków z WFOŚiGW w kwocie ok. 120 tys. zł.

Priorytetowo potraktowane zostały przez władze samorządowe inwestycje drogowe, ponieważ niezwykle istotną kwestią z punktu widzenia mieszkańców są sprawy związane ze stanem dróg. Gmina Mochowo, ze względu na swoje położenie, ma rozbudowaną sieć dróg, która wymaga ponoszenia dużych nakładów finansowych na ich budowę i utrzymanie. W znacznym stopniu w przebudowie i modernizacji infrastruktury drogowej pomogły fundusze pochodzące ze środków związanych z wyłączeniem z produkcji gruntów rolnych z budżetu samorządu województwa mazowieckiego, a także pozyskane z Unii Europejskiej w ramach PROW 2014 – 2020. Wybudowano i przebudowano 19 odcinków dróg gminnych o łącznej długości 11 km za łączną kwotę ok. 4 mln zł, w tym pozyskane środki zewnętrzne – ok. 1,5 mln zł.

Wśród realizowanych priorytetów znalazły się także zadania związane z przywracaniem walorów przyrodniczych gminy, zwłaszcza terenów przyszkolnych, służących rekreacji, a także edukacji. Na urządzanie terenów zielonych, nasadzenia drzew, ścieżki przyrodnicze, szklarnię wiejską, place zabaw, wiatę edukacyjną przeznaczone zostało ok. 1,2 mln złotych, z czego ok. 960 tys. zł to środki pozyskane z zewnątrz. W ciągu najbliższych dwóch lat powstanie targowisko „Mój Rynek” o wartości ponad 1,3 mln zł, na które pozyskane zostało dofinansowanie w kwocie 845 tys. zł.

Duże wsparcie za pomocą gminy otrzymali druhowie strażacy. Zakupiony został średni samochód ratowniczo – gaśniczy dla OSP Bożewo, a także specjalistyczny sprzęt dla jednostek OSP za kwotę prawie 955 tys. złotych, z czego ok. 630 tys. zł to środki zewnętrzne.

Dzięki pozyskanej dotacji unijnej w kwocie prawie 295 tys. zł, nowy wygląd otrzymał budynek Urzędu Gminy w Mochowie, gdzie koszt całego przedsięwzięcia to prawie 550 tys. zł.

Na uwagę zasługuje fakt, że od 2016 r. na terenie gminy Mochowo z powodzeniem funkcjonuje fundusz sołecki. Najczęściej środki te przeznaczane są na poprawę jakości dróg, a także na place zabaw, zagospodarowanie terenu oraz tworzenie dokumentacji technicznej dla zadań według potrzeb danego sołectwa. W tym czasie na ten fundusz wydzielone zostało z budżetu gminy prawie 1,5 mln zł.

UG Mochowo

 

 

 

 

 

 

(A.M)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%