Obwodnica Sierpca została uroczyście otwarta. To wydarzenie szczególne, bo i wyjątkowa była okazja, na którą sierpczanie czekali od wielu dekad. Każdy, kto 18 stycznia 2025 roku pojawił się na nowym moście przy rondzie w Borkowie Kościelnym, miał możliwość symbolicznie przeciąć wstęgę i świętować fakt, że już w tym roku centrum miasta ominie prawie 50 tysięcy ciężarówek.
Na oficjalną uroczystość przybyły tłumy mieszkańców oraz wielu zaproszonych gości: parlamentarzyści, przedstawiciele władz rządowych, inwestorzy, samorządowcy, wykonawcy i mieszkańcy powiatu sierpeckiego. Wszystkich powitali gospodarze terenu, przez który przebiega obwodnica – burmistrz miasta Sierpca Jarosław Perzyński oraz wójt gminy Sierpc Krzysztof Korpoliński.
Obwodnica Sierpca to największa inwestycja drogowa w powiecie od wielu lat. Jej budowa pochłonęła niemal 92 miliony złotych, z czego 56,5 mln zł pochodziło z budżetu województwa mazowieckiego, a 34,7 mln zł z Rządowego Programu Rozwoju Dróg. Dodatkowo, na wykup ponad 12 hektarów gruntów przeznaczono prawie 10 mln zł.
Trasa o długości niemal trzech kilometrów łączy drogę krajową nr 10 z drogą wojewódzką nr 560. Obwodnica ma po jednym pasie ruchu w każdą stronę, a szerokość jezdni wynosi 7 metrów. W ramach inwestycji wybudowano także wiadukt nad linią kolejową i most na rzece Sierpienicy. Wzdłuż obwodnicy powstały chodniki, drogi rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe, a także drogi serwisowe, które zapewniają dostęp do przyległych działek.
Decyzją Rady Miejskiej Sierpca obwodnica została nazwana Trasą 700-lecia Miasta Sierpca. Natomiast Rada Gminy Sierpc nadała nazwy rondom, które rozpoczynają i kończą trasę. Rondo na DK 10 nosi imię ks. Stefana Izydora Prusińskiego, wieloletniego proboszcza z Borkowa Kościelnego, a rondo w Gorzewie – imię Stanisława Garstki, działacza ruchu ludowego, zamordowanego w 1945 roku przez oficera UB z Sierpca.
Marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik podkreślił, że rozwój gospodarczy miast wiąże się z dużym natężeniem ruchu i emisją zanieczyszczeń, dlatego obwodnice są niezbędne, by zmniejszyć uciążliwości akustyczne i środowiskowe. Dyrektor Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Michał Górecki zwrócił uwagę, że dzięki obwodnicy rocznie przez centrum miasta przejedzie prawie 50 tysięcy ciężarówek mniej, a każda z nich generuje hałas na poziomie 95 decybeli.
Sierpc stracił coś, „za czym ani mieszkańcy, ani miasto nie będą tęsknić” – zaznaczył dyrektor Górecki.
O znaczeniu inwestycji dla regionu mówili także posłowie Maria Koźlakiewicz i Mirosław Orliński, eurodeputowany Jacek Ozdoba, kierownik płockiej delegatury Urzędu Wojewódzkiego Bogdan Banaszczak oraz starosta sierpecki Przemysław Burzyński.
Uroczystość otwarcia odbyła się symbolicznie na moście.
Most, zgodnie z definicją, łączy. Ta inwestycja pokazuje, jak wiele nas łączy: miasto i gminę, które znajdują się po obu stronach mostu, inwestorów i samorząd, którzy wspólnie ją realizowali, niezależnie od politycznych różnic. Ogromne podziękowania należą się marszałkowi Adamowi Struzikowi i posłowi Jackowi Ozdobie – mówił burmistrz Jarosław Perzyński.
Burmistrz wskazał także kolejny cel – połączenie drogi wojewódzkiej nr 541 (w kierunku Mochowa i Bożewa) z terenami przemysłowymi, które powstaną przy ulicy Bema.
To będzie kolejna inwestycja, która połączy nas na lata – podsumował burmistrz.
Symboliczne przecięcie wstęgi przyciągnęło prawdziwe tłumy. Nożyczki otrzymał każdy chętny, a wstęga była wystarczająco długa, by starczyło dla wszystkich.
Nie wierzyłem, że dożyję otwarcia obwodnicy. Mówiono o niej od lat, wydawała się bajką. A jednak jest! – mówił wzruszony mieszkaniec Sierpca, który na pamiątkę zabrał kawałek wstęgi.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ekstrasierpc.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz