Gmina Sierpc otrzymała dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest.
28 sierpnia wójt gminy Krzysztof Korpoliński, przy kontrasygnacie skarbnika, podpisał w Urzędzie Gminy w Brudzeniu Dużym umowę dotyczącą realizacji zadania pod nazwą „Usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Sierpc w 2025 roku”. Dokument został zawarty w ramach Programu Priorytetowego pn. „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest. Część 2) Przedsięwzięcia w zakresie zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest realizowane w gospodarstwach rolnych”.
Realizacja zadania jest w całości finansowana przez WFOŚiGW. Wysokość dotacji wyniosła 76 704 zł, co stanowi 100% kosztu kwalifikowanego brutto.
Ostatecznymi odbiorcami korzyści będą beneficjenci Działania A1.4.1 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, którym Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wypłaciła i rozliczyła środki na realizację przedsięwzięcia.
W wyniku realizacji zadania w tym roku z terenu gminy zostanie unieszkodliwionych ponad 112 Mg odpadów niebezpiecznych pochodzących z 20 gospodarstw rolnych. Odbiór zdemontowanych wyrobów azbestowych od mieszkańców zaplanowano na wrzesień.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ekstrasierpc.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz