Mieszkanka powiatu sierpeckiego padła ofiarą oszustwa, w wyniku którego straciła 13 tysięcy złotych. Schemat działania sprawcy był klasyczny, ale skuteczny. Opierał się na zaufaniu i strachu przed utratą oszczędności.
Policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Sierpcu prowadzą postępowanie w tej sprawie. Na telefon pokrzywdzonej zadzwonił mężczyzna, który podał się za pracownika jednego z banków. Oszust poinformował kobietę o rzekomym zajęciu jej konta przez przestępców, a w związku z tym zaproponował wdrożenie procedury zabezpieczającej oraz kontakt z biurem bezpieczeństwa banku.
Następnie nakłonił ją do wypłaty środków z konta i przelania ich na „bezpieczniejsze” konto, by chroniła swoje oszczędności. Kobieta, korzystając z wygenerowanych sześciocyfrowych kodów, przelała na jego konto 5000 złotych, a później pobrała kilka tysięcy ze swojego banku, które wpłaciła do bankomatu. Dopiero przy kolejnym bankomacie, po przeczytaniu ostrzeżenia o oszustwach, zorientowała się, że padła ofiarą wyłudzenia. Oszust przez cały czas utrzymywał z nią kontakt telefoniczny, manipulując jej emocjami i wzmacniając iluzję autentyczności całej sytuacji.
Policja apeluje do mieszkańców miasta i powiatu sierpeckiego o zachowanie szczególnej ostrożności. Przypomina, że oszuści stosują coraz bardziej wyrafinowane metody, aby wyłudzić pieniądze, a w przypadku jakichkolwiek podejrzanych sytuacji warto skontaktować się z odpowiednimi służbami.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz