Zamknij

Po czym poznać dobrego szefa? - Beautiful Company Wrocław

12:31, 08.02.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 12:31, 08.02.2021

Ludzie ze swojej natury nie są idealni. Do tego pojęcia będą więc i zaliczać się szefowie, którym to najczęściej podwładni mają coś do zarzucenia. Ocenianie przychodzi nam w tym wypadku dość łatwo. Rzadko jednak zdajemy sobie sprawę z jakimi odpowiedzialnościami mierzą się na co dzień liderzy. Szefowie i przywódcy zespołów muszą jednak zdawać sobie sprawę ze swoich mocnych, ale i słabszych cech. Po czym więc poznamy dobrego szefa?

Wspierający się wzajemnie zespół to marzenie każdego kierownika. Jest ono jednak osiągalne, przekonuje Beautiful Company – firma, która zwraca szczególną uwagę na umiejętności miękkie swoich menagerów. Z ich doświadczenia wynika, że wielu konfliktów biurowych można uniknąć, jeśli tylko członkowie team’u potrafią dobrze się ze sobą komunikować. Stworzenie im do tego odpowiednich warunków, ale i pokazanie przykładu należy do szefa zespołu. Jak wiemy, to właśnie budowanie właściwych wzorców zaczyna się „od góry”.

Dobry szef będzie więc potrafił pochwalić swoich pracowników za dobrze wykonana pracę. Udzielane w ten sposób informacje budują prawdziwe poczucie bezpieczeństwa zespołu. Doskonale zaznajomieni są wówczas nie tylko ze swoimi niedociągnięciami (o czym najczęściej rozmawia się na cyklicznych zebraniach biurowych), ale i dobrymi rozwiązaniami dla firmy. Docenianie ważne jest także w kontekście budowania motywacji całego zespołu. Można więc powiedzieć, że pochwały sprawiają, że pracownicy będą chętniej przychodzić do pracy.

Kolejną cechą dobrego szefa będzie udzielanie informacji zwrotnych. A więc nie tylko pochwały się będą liczyć. Pracownicy muszą wiedzieć również kiedy podwinęła się im noga lub jakich zachowań w firmie nie akceptujemy. W ten sposób budujemy całą strukturę organizacji oraz pewien kod, którym w jej ramach będziemy się posługiwać. Pracownicy muszą wiedzieć chociażby jaki dress-code obowiązuje w naszej placówce, jak mogą się zwracać do swoich biurowych kolegów, ale także jak wykonywać swoje zadania. Czasem trzeba im o tym również przypomnieć, ponieważ ludzie łatwo wchodzą w rutynę i zapominają o podstawach swojej pracy, zauważa Beautiful Company Wrocław.

Sprawiedliwe traktowanie członków zespołu to kolejny znak rozpoznawczy dobrego kierownika. Ale co to znaczy? Jest to umiejętne pohamowanie przesłanek osobistych i podświadomych w kontaktach z pracownikami. Często zupełnie mimowolnie jednych współpracowników pomijamy, a z innymi rozmawiamy chętniej. Są to naturalne zachowanie w grupie. Jednak jako jej lider nie powinniśmy znajdować swoich faworytów. W końcu cały zespół buduje nasz wspólny sukces. Nie możemy więc nikogo chwalić więcej i wystawiać innym na piedestał. Pracownicy muszą wiedzieć, że są traktowani z takim samym szacunkiem. Bez względu na osobiste sympatie czy inne czynniki.

Każdy biznes to komunikacyjne koło, po którym trzeba umiejętnie się poruszać. Tylko obejmowanie właściwych torów przyniesie wyniki finansowe oraz zatrzyma pracowników w firmie na długie lata. Jest to stan przez wszystkich pożądany, jednak nie każdy umie go osiągnąć. W oparciu o powyższe wskazówki powinno być nam łatwiej znaleźć właściwą drogę do mądrego przywództwa.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%