Zamknij

Pozycjonowanie stron w 4 krokach

14:08, 27.10.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 14:09, 27.10.2020

Każda osoba, firma, która prowadzi działalność w internecie bez wątpienia spotkała się z terminem pozycjonowanie. Dobrze zrealizowane działania w tym zakresie przekładają się zazwyczaj na sukces firmy.
W poniższym tekście postaram się w 4 krokach przybliżyć ten temat i zwrócić uwagę na kluczowe aspekty, które się z nim wiążą.


Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie lokalne czy ogólnokrajowe?
Czy samodzielne pozycjonowanie może się udać?
Daj sobie czas

1. Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

W największym skrócie pozycjonowanie to szereg działań mających na celu sprawić, aby nasza strona internetowa była widoczna w Internecie na interesujące nas frazy. Przykładowo prowadząc sklep z butami do biegania potencjalni klienci będą wpisywać w wyszukiwarce frazy typu: buty do biegania, sklep z butami do biegania.
Dobrze prowadzone pozycjonowanie w Google powinno sprawić, aby to nasz sklep znalazł się możliwie wysoko, najlepiej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Czy tak się stanie zależy od szeregu czynników, ale bez wątpienia jest ono równie ważne, jak płatna reklama?

2. Pozycjonowanie lokalne czy ogólnokrajowe?

Odpowiedź na tak postawione pytanie brzmi: to zależy do naszego biznesu. Prowadząc salon fryzjerski, restaurację, pensjonat czy gabinet kosmetyczny możemy ograniczyć się do pozycjonowania lokalnego. Należy wówczas skupić się na działaniach opartych na geolokalizacji naszego biznesu i doborze odpowiednich słów kluczowych.
W ten sposób mamy szansę zwiększyć prawdopodobieństwo, iż ktoś szukający odpoczynku natrafi na ofertę naszego pensjonatu wpisując w wyszukiwarce frazę typu: nocleg Kudowa Zdrój. Jeśli nasza konkurencja nie prowadzi działań w zakresie pozycjonowania lokalnego mamy dużą szansę wyróżnić się na jej tle. Jeśli natomiast prowadzimy sklep internetowy z butami, elektroniką itp. możemy pozycjonować się na cały kraj, gdyż towar możemy wysłać do klienta pod wskazany adres.

3. Czy samodzielne pozycjonowanie może się udać?

Wiele osób, zwłaszcza na początku swojej przygody z własnym sklepem internetowym może myśleć, że pozycjonowanie jest procesem prostym. Praktyka pokazuje jednak, że do właściwego pozycjonowania potrzebna jest wiedza, doświadczenie, umiejętność użycia odpowiednich narzędzi, analiza danych itp. Jeśli nie jesteśmy specjalistami od SEO lepiej powierzyć pozycjonowanie fachowcom. I wcale nie musi to być agencja SEO. Na rynku działa sporo tzw. freelancerów, którzy pomogą nam w pozycjonowaniu. Dzięki temu będziemy mogli skupić się na tym, na czym znamy się najlepiej, czyli prowadzeniu biznesu.

4. Daj sobie czas.

W odróżnieniu od reklamy płatnej, którą możemy uruchomić w ciągu kilku minut, skuteczne pozycjonowanie wymaga czasu. Zazwyczaj musi minąć kilka miesięcy, zanim nasza strona pojawi się w wynikach wyszukiwania na interesujące nas frazy. Musimy pamiętać, że zależy to od kilku czynników. Przede wszystkim od konkurencyjności branży, w której działamy, od doboru słów kluczowych, ilości linków zarówno przychodzących, jak i wychodzących ze strony. Co poza tym? Wyszukiwarka Google stawia sobie za cel dostarczenie swoim użytkownikom dostępu do wartościowych treści. Dlatego, jeśli tylko mamy taką możliwość umieszczajmy na swojej stronie artykuły, których lektura będzie nie tylko ciekawa, ale da konkretną wartość. W takim tekście muszą znaleźć się słowa kluczowe, na których nam zależy. Jeśli nie czujemy się na siłach, aby pisać teksty samodzielnie możemy skorzystać z pomocy zewnętrznej. W internecie znajdziemy wiele agencji SEO, jak i freelancerów, którzy pomogą realizować nasz marketing internetowy.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%