Zamknij
REKLAMA

Intencja wyszukiwania – jak ją wykorzystać SEO?

00:00, 27.07.2022 | materiał partnera

Algorytm Google bierze pod uwagę różne czynniki, które wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwarki. Jednym z takich czynników jest intencja wyszukiwania. O co w tym chodzi? Dlaczego warto ja brać pod uwagę w SEO?

Być w czołówce organicznych wyników wyszukiwarki Google to marzenie każdego właściciela strony internetowej. Mądrze realizowane pozycjonowanie witryny daje naprawdę dobre efekty. Warto wykorzystać w takich działaniach coś, co nazywa się intencją wyszukiwania.

Czym jest intencja wyszukiwania?

Na początek krótkie wyjaśnienie, czym jest intencja wyszukiwania. Najlepiej wyjaśni nam to SEO ekspert.

– W dużym skrócie intencją wyszukiwania można nazwać przyczynę, dla której internauta zdecydował się skorzystać z wyszukiwarki. Takie intencje mogą być różne. Niektóre osoby chcą znaleźć konkretne informacje, inne mają zamiar dokonać zakupu – mówi specjalista SEO, Mateusz Kozłowski. – W strategii SEO należy uwzględnić takie intencje i pod tym kątem planować wykorzystywanie fraz kluczowych. Wyszukiwarka Google dostosowuje również wyniki do intencji, jakie ma użytkownik i to jest istotne – podkreśla Kozłowski.

Dlaczego pozycjonowanie powinno brać pod uwagę intencję wyszukiwania?

Jeśli dobrze zrozumiemy intencję wyszukiwania użytkownika, mamy szansę podbić pozycję strony w wynikach wyszukiwania. To jest najważniejszy powód, dla którego warto pochylić się nad tą kwestią. Potrzebna jest optymalizacja strony właśnie pod tym kątem. Co to właściwie znaczy? Jeśli ktoś szuka informacji typu „Jak zrobić pizzę?”, nie podsuniemy mu strony oferującej gotową pizzę mrożoną, bo intencja wyszukiwania jest inna. Ważna jest optymalizacja strony z uwzględnieniem takiej intencji, ponieważ Google wyświetli te witryny, które spełnią intencję internauty. Jeśli taka intencja będzie dobrze dopasowana, nie będzie nam rósł szybko współczynnik odrzuceń i zwiększy się liczba wyświetleń strony.

Intencje wyszukiwania – rodzaje

Zanim zaczniemy wprowadzać zmiany na stronie internetowej i szukać właściwych fraz kluczowych uwzględniających intencję wyszukiwania, warto poznać ich rodzaje. Dzielimy je na:

  • intencję informacyjną – użytkownik szuka konkretnej informacji (np. „Kiedy zaczyna się astronomiczne lato?”);
  • intencję nawigacyjną – użytkownik zna adres strony, ale dla wygody wpisuje jej nazwę w wyszukiwarce;
  • intencję zakupową – internauta doskonale wie, co chce kupić, ale nie wybrał jeszcze odpowiedniego produktu lub modelu;
  • intencję transakcyjną – internauta szuka najtańszej oferty konkretnego produktu.

Pozycjonowanie strony internetowej to skomplikowany proces, który musi uwzględnić różne czynniki. Wśród nich nie można zapomnieć o intencji wyszukiwania. Wbrew pozorom to niezwykle istotna kwestia dla SEO.

(materiał partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%