Zamknij

Co decyduje o tym, czy program lojalnościowy jest skuteczny?

00:00, 15.07.2022 artykuł sponsorowany

Jak sprawić, żeby program lojalnościowy był skuteczny? To pytanie zadaje sobie niejeden przedsiębiorca, który myśli o tym, żeby zdecydować się właśnie na taki rodzaj działań marketingowych. Wprowadzenie tego typu programu pozwala dotrzeć do klienta przy niewielkim koszcie jednostkowym. Żeby czerpać z tego zysk, musi być on jednak skuteczny. Co to oznacza?

Program lojalnościowy musi odpowiadać na potrzeby klientów

Żeby program lojalnościowy wyróżniał się wysoką skutecznością, musi odpowiadać na potrzeby odbiorców. To nie powinno ulegać niczyjej wątpliwości. Jeśli firmie zależy na tym, żeby zwiększyć sprzedaż, co jest możliwe przy zwiększeniu regularności, a także wielkości poszczególnych zakupów, musi ona zadbać o to, aby klienci chcieli zostać z nią na dłużej.

Jest to możliwe w przypadku, kiedy profity, jakie oferuje organizator programu lojalnościowego są dla nich wystarczająco korzystne. Dla jednych odbiorców atrakcyjne mogą być nagrody rzeczowe, dla innych zniżki na przyszłe zakupy, a dla jeszcze innych zwrot części wydanych środków. W zależności od typu klienta, dana marka może zdecydować się na wprowadzenie programów: punktowego, punktowo-rabatowego albo Money-Back.

Agencją, która zajmuje się badaniami odbiorców i projektowaniem programów lojalnościowych na miarę ich potrzeb jest i360. To wiodący dostawca usług tego typu.

Należy pamiętać, że te mogą się zmieniać

Chcąc regularnie pozyskiwać nowych klientów, jak również być jak najlepszym partnerem dla tych, których udało się firmie pozyskać już wcześniej, musi ona zadbać o to, żeby prowadzone przez nią programy lojalnościowe odpowiadał na zmianę ich potrzeb. Powinien być on jak najbardziej aktualny tak, żeby nie odeszli oni do konkurencji, która zaoferuje im coś lepszego.

Chcąc być na bieżąco, warto regularnie przeprowadzać analizę potrzeb konsumenckich, a następnie wprowadzać zmiany zgodne z jej wynikami, które mogą dotyczyć nie tyle zmiany samej formy prowadzenia programu, ale np. katalogu dostępnych nagród czy sposobu naliczania punktów.

Zajmując się czymś innym, przedsiębiorcom trudno jest ciągle monitorować potrzeby klientów, dlatego też zarówno projektowanie, jak i stworzenie i dalszą obsługę programu lojalnościowego z pewnością warto przekazać profesjonalistom. W przygotowaniu i aktualizacji strategii może pomóc agencja i360.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%