Zakończenie pierwszego etapu prac utrzymaniowych na linii kolejowej nr 27 (Nasielsk – Sierpc) oznacza znaczące skrócenie czasu podróży pociągiem. Od 15 grudnia pasażerowie mogą liczyć na poprawę komfortu, a także szybsze i bardziej regularne połączenia.
Dotychczas średnia prędkość pociągów na tej trasie wynosiła zaledwie około 60 km/h, ale dzięki zakończonym pracom została podniesiona do 100 km/h na szlakach Nasielsk – Płońsk oraz częściowo na trasie Płońsk – Raciąż. Docelowo, po kolejnych etapach modernizacji planowanych na lata 2025–2026, pociągi pasażerskie będą mogły rozpędzać się do 120 km/h. To pozwoli skrócić czas podróży między Nasielskiem a Sierpcem o około 20 minut.
Modernizacja objęła nie tylko wymianę torów i podkładów, ale również szereg prac infrastrukturalnych:
Zrealizowane prace umożliwiają nie tylko szybsze podróże, ale także zwiększenie przepustowości na trasie. Dzięki temu na linię nr 27 będzie mogło wyjechać więcej pociągów, co poprawi dostępność komunikacji kolejowej zarówno dla mieszkańców Mazowsza, jak i województwa kujawsko-pomorskiego.
Koszt pierwszego etapu modernizacji wyniósł 108 mln zł netto, finansowanych z budżetu PKP PLK S.A. Roboty te zostały przeprowadzone przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o. z Gdańska, które wymieniło zużyte elementy infrastruktury i zmodernizowało te wymagające większej naprawy.
Na lata 2025–2026 zaplanowano kolejne działania na trasie, m.in.:
Na te inwestycje zabezpieczono kolejne 53 mln zł netto.
Po miesiącach zastępczej komunikacji autobusowej, spowodowanej zakresem prac na jednotorowej linii, pociągi powracają na całą trasę Nasielsk – Sierpc wraz z nowym rozkładem jazdy obowiązującym od 15 grudnia.
Modernizacja linii kolejowej nr 27 to inwestycja, która nie tylko skraca czas podróży i poprawia komfort pasażerów, ale również zwiększa przepustowość trasy, pozwalając na obsługę większej liczby połączeń. To ważny krok w kierunku lepszej i bardziej efektywnej komunikacji kolejowej w regionie.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz