Zamknij

Szybsze pociągi z Nasielska do Sierpca – podróż krótsza o 20 minut

01:52, 15.12.2024 Aktualizacja: 01:54, 15.12.2024
Skomentuj

 

Zakończenie pierwszego etapu prac utrzymaniowych na linii kolejowej nr 27 (Nasielsk – Sierpc) oznacza znaczące skrócenie czasu podróży pociągiem. Od 15 grudnia pasażerowie mogą liczyć na poprawę komfortu, a także szybsze i bardziej regularne połączenia.

 

Dotychczas średnia prędkość pociągów na tej trasie wynosiła zaledwie około 60 km/h, ale dzięki zakończonym pracom została podniesiona do 100 km/h na szlakach Nasielsk – Płońsk oraz częściowo na trasie Płońsk – Raciąż. Docelowo, po kolejnych etapach modernizacji planowanych na lata 2025–2026, pociągi pasażerskie będą mogły rozpędzać się do 120 km/h. To pozwoli skrócić czas podróży między Nasielskiem a Sierpcem o około 20 minut.

Komfort i bezpieczeństwo

Modernizacja objęła nie tylko wymianę torów i podkładów, ale również szereg prac infrastrukturalnych:

  • Na stacjach i przystankach: naprawiono perony, wymieniono wiaty, ławki, gabloty informacyjne, stojaki rowerowe oraz kosze na śmieci. Zmiany te objęły m.in. stacje w Płońsku, Dalanówku, Baboszewie, Kaczorowie, Zawidzu Kościelnym, Zawidzu i Mieszakach.
  • Na przejazdach kolejowo-drogowych: wyremontowano nawierzchnię na 71 przejazdach oraz dojazdach, zwiększając bezpieczeństwo na styku dróg i torów.
  • Na obiektach inżynieryjnych: remont 47 mostów i przepustów zapewni sprawne przejazdy pociągów na całej trasie.

Wyższa przepustowość i więcej połączeń

Zrealizowane prace umożliwiają nie tylko szybsze podróże, ale także zwiększenie przepustowości na trasie. Dzięki temu na linię nr 27 będzie mogło wyjechać więcej pociągów, co poprawi dostępność komunikacji kolejowej zarówno dla mieszkańców Mazowsza, jak i województwa kujawsko-pomorskiego.

Koszt i plany na przyszłość

Koszt pierwszego etapu modernizacji wyniósł 108 mln zł netto, finansowanych z budżetu PKP PLK S.A. Roboty te zostały przeprowadzone przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o. z Gdańska, które wymieniło zużyte elementy infrastruktury i zmodernizowało te wymagające większej naprawy.

Na lata 2025–2026 zaplanowano kolejne działania na trasie, m.in.:

  • naprawę nawierzchni peronów na stacji Raciąż,
  • dalsze prace na przejazdach kolejowo-drogowych,
  • modernizację systemu sterowania ruchem kolejowym, w tym przeniesienie sterowania stacjami Płońsk i Raciąż do Sierpca.

Na te inwestycje zabezpieczono kolejne 53 mln zł netto.

Powrót pociągów z nowym rozkładem jazdy

Po miesiącach zastępczej komunikacji autobusowej, spowodowanej zakresem prac na jednotorowej linii, pociągi powracają na całą trasę Nasielsk – Sierpc wraz z nowym rozkładem jazdy obowiązującym od 15 grudnia.

Kolej szybsza i bardziej dostępna

Modernizacja linii kolejowej nr 27 to inwestycja, która nie tylko skraca czas podróży i poprawia komfort pasażerów, ale również zwiększa przepustowość trasy, pozwalając na obsługę większej liczby połączeń. To ważny krok w kierunku lepszej i bardziej efektywnej komunikacji kolejowej w regionie.

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%