W sierpeckim szpitalu od końca października zostały uruchomione 44 łóżka dla pacjentów z zakażeniem SARS-CoV-2. Od 17 listopada rodziny i bliscy pacjentów z oddziału COVID-19 mają ułatwioną możliwość uzyskania informacji o stanie ich zdrowia drogą telefoniczną.
Nie każdy z pacjentów jest w stanie sam zadzwonić i porozmawiać z bliskimi. Brak możliwości odwiedzin też sytuacji nie ułatwia. Chcąc ułatwić kontakt z osobami chorymi na COVID-19 i przebywającymi w sierpeckim szpitalu, udostępniono telefon o numerze 573 210 738. Połączenie z powyższym numerem możliwe jest codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 11.00-13.00.
— W przypadku braku możliwości kontaktu z pacjentem podyktowanym stanem zdrowia informację upoważnionej osobie przekaże pracownik oddziału po wcześniejszym zgłoszeniu (dzień wcześniej) przez rodzinę bądź osobę bliską takiej potrzeby — poinformowano na stronie szpitala.
Aby uzyskać taką informację, należy podać następujące dane (i potwierdzić ich poprawność): imię i nazwisko pacjenta oraz imię i nazwisko osoby upoważnionej do uzyskiwania informacji o stanie zdrowia osoby hospitalizowanej.
Po ukazaniu się tej wiadomości, zadzwoniła do redakcji córka jednej z pacjentek, mieszkająca obecnie w Australii. Jej mama leżała w trzech szpitalach. Był utrudniony z nią kontakt, a dodzwonić się gdziekolwiek było trudno. Kobieta bardzo niepokoiła się stanem mamy, nie wiedziała, co się dzieje. Inna była sytuacja w szpitalu w Sierpcu. Kiedy mieszkanka Australii zobaczyła informację o uruchomieniu specjalnego numeru telefonu, nie mogła powstrzymać wzruszenia.
— Dyrektor obiecał i słowa dotrzymał. Proszę koniecznie napisać, że macie wspaniały szpital — stwierdziła kobieta.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz