Zamknij

Asteroidy odkryte przez sierpeckich licealistów

17:58, 03.01.2022 . Aktualizacja: 19:44, 04.01.2022
Skomentuj fot. LO Sierpc fot. LO Sierpc
reo

Po raz kolejny uczniowie z Sierpca wpisali się na listę odkrywców asteroid. Tym razem czwórka licealistów z LO im. majora Henryka Sucharskiego dostrzegła dwie planetoidy.

Hands‑On Universe, Europe (EU-HOU) to program edukacyjny, który umożliwia uczniom badanie Wszechświata przy użyciu narzędzi i pojęć z nauk ścisłych, matematyki i technologii. Korzystając z Internetu, uczestnicy EU-HOU wnioskują o dane obserwacyjne z automatycznego teleskopu, pobierają obrazy z archiwum obrazów i analizują je za pomocą oprogramowania do przetwarzania obrazów. Koordynatorem tego programu w Polsce jest prof. dr hab. Lech Mankiewicz z Centrum Fizyki Teoretycznej PAN w Warszawie.

W ramach tego projektu uczniowie Liceum Ogólnokształcącego im. mjra Henryka Sucharskiego w Sierpcu od 2009 roku uczestniczą w kampaniach poszukiwania asteroid „International Asteroid Search Campaign” (IASC), organizowanych przez amerykański ośrodek Astronomical Research Institute. Ich celem jest obserwacja niewielkich obiektów w Układzie Słonecznym.

W ramach kampanii trwającej od 5 do 30 kwietnia 2021 roku, uczniowie Liceum Ogólnokształcącego w Sierpcu: Nadia Chochlińska, Barbara Kubacka, Piotr Czajkowski i Magdalena Prószyńska, pracujący pod kierunkiem nauczyciela fizyki Józefa Urbańskiego, odkryli dwie asteroidy: 2021 GW114 i 2021 GA87. W tym okresie zostało odkrytych 195 asteroid przez zespoły pracujące w USA, Indiach, Boliwii, Brazylii, Bułgarii, Chinach, Kolumbii, Iranie, Nepalu, Portugalii, Hiszpanii, Rosji, Tajwanie, Rumunii, Wenezueli, Polsce oraz we Włoszech.

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.