Zamknij

Pociągi wrócił na trasę Płońsk – Raciąż

08:46, 24.04.2025 Aktualizacja: 08:47, 24.04.2025
Skomentuj zdjęcie ilustracyjne, fot. pixabay.com zdjęcie ilustracyjne, fot. pixabay.com

 

Na linii kolejowej nr 27 Nasielsk – Toruń Wschodni, łączącej Mazowsze z województwem kujawsko-pomorskim, trwają prace modernizacyjne, których celem jest skrócenie czasu podróży i poprawa komfortu pasażerów. Wartość tegorocznych robót wynosi ponad 30,5 mln zł netto (37,6 mln zł brutto) i jest finansowana ze środków budżetowych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

 

We wtorek, 22 kwietnia 2025 r., po zakończeniu remontów obiektów inżynieryjnych i przejazdów kolejowo-drogowych, wznowiono ruch kolejowy na odcinku Płońsk – Raciąż. Tym samym zakończył się okres obowiązywania zastępczej komunikacji autobusowej dla podróżnych korzystających z tej części linii.

W ramach zakończonych już prac:

  • naprawiono nawierzchnię peronów na stacji Raciąż,
  • wymieniono nawierzchnię na 8 przejazdach kolejowo-drogowych,
  • wyremontowano 8 obiektów inżynieryjnych.

Kolejny etap: Raciąż – Sierpc

Od 22 kwietnia do 8 czerwca 2025 r. zastępcza komunikacja autobusowa będzie obowiązywała na kolejnym remontowanym odcinku: Raciąż – Sierpc. Obecny zakres prac obejmuje:

  • dokończenie modernizacji 17 obiektów inżynieryjnych,
  • wymianę nawierzchni na 33 przejazdach kolejowo-drogowych,
  • modernizację 7 rozjazdów.

Wykonawcą robót na obu odcinkach jest Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o..

Poprawa komfortu i bezpieczeństwa

W 2024 r. w ramach pierwszego etapu modernizacji linii nr 27 wykonano szereg prac torowych i infrastrukturalnych:

  • wymieniono szyny i podkłady,
  • uzupełniono tłuczeń oraz wyregulowano tor,
  • naprawiono nawierzchnie peronów i zamontowano nowe wiaty, ławki oraz gabloty informacyjne na stacjach i przystankach: Płońsk, Dalanówek, Baboszewo, Kaczorowo, Zawidz Kościelny, Zawidz i Mieszaki.
  • wyremontowano 47 obiektów inżynieryjnych,
  • wymieniono nawierzchnię na 71 przejazdach kolejowo-drogowych.

Łączna wartość prac zrealizowanych w 2024 roku wyniosła około 108 mln zł netto, finansowanych z budżetu PLK S.A.

Szybsze i bardziej dostępne podróże

Jak informuje PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., modernizacja trasy Nasielsk – Sierpc przyczyni się do znaczącego zwiększenia prędkości pociągów pasażerskich – z dotychczasowych 60 km/h do 120 km/h. Skróci to czas podróży między Sierpcem a Nasielskiem o około 25 minut. Dodatkowym efektem będzie wzrost przepustowości linii i możliwość uruchomienia większej liczby połączeń.

W 2026 roku planowana jest zabudowa nowych urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym oraz przeniesienie sterowania stacją Raciąż do Płońska.

– Inwestycja na linii kolejowej między Sierpcem a Nasielskiem jest przykładem na to, w jaki sposób uzyskać zadowalające efekty, polegające na prawie dwukrotnym podwyższeniu prędkości pociągów pasażerskich, przy optymalizacji kosztów realizacji robót. Zakres prac przygotowano tak, aby maksymalnie wykorzystać elementy infrastruktury w dobrym stanie technicznym i zmodernizować te wymagające napraw – podkreślił Krzysztof Waszkiewicz, członek Zarządu, dyrektor ds. utrzymania infrastruktury w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A.

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%