Na linii kolejowej nr 27 Nasielsk – Toruń Wschodni, łączącej Mazowsze z województwem kujawsko-pomorskim, trwają prace modernizacyjne, których celem jest skrócenie czasu podróży i poprawa komfortu pasażerów. Wartość tegorocznych robót wynosi ponad 30,5 mln zł netto (37,6 mln zł brutto) i jest finansowana ze środków budżetowych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
We wtorek, 22 kwietnia 2025 r., po zakończeniu remontów obiektów inżynieryjnych i przejazdów kolejowo-drogowych, wznowiono ruch kolejowy na odcinku Płońsk – Raciąż. Tym samym zakończył się okres obowiązywania zastępczej komunikacji autobusowej dla podróżnych korzystających z tej części linii.
W ramach zakończonych już prac:
Kolejny etap: Raciąż – Sierpc
Od 22 kwietnia do 8 czerwca 2025 r. zastępcza komunikacja autobusowa będzie obowiązywała na kolejnym remontowanym odcinku: Raciąż – Sierpc. Obecny zakres prac obejmuje:
Wykonawcą robót na obu odcinkach jest Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o..
Poprawa komfortu i bezpieczeństwa
W 2024 r. w ramach pierwszego etapu modernizacji linii nr 27 wykonano szereg prac torowych i infrastrukturalnych:
Łączna wartość prac zrealizowanych w 2024 roku wyniosła około 108 mln zł netto, finansowanych z budżetu PLK S.A.
Szybsze i bardziej dostępne podróże
Jak informuje PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., modernizacja trasy Nasielsk – Sierpc przyczyni się do znaczącego zwiększenia prędkości pociągów pasażerskich – z dotychczasowych 60 km/h do 120 km/h. Skróci to czas podróży między Sierpcem a Nasielskiem o około 25 minut. Dodatkowym efektem będzie wzrost przepustowości linii i możliwość uruchomienia większej liczby połączeń.
W 2026 roku planowana jest zabudowa nowych urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym oraz przeniesienie sterowania stacją Raciąż do Płońska.
– Inwestycja na linii kolejowej między Sierpcem a Nasielskiem jest przykładem na to, w jaki sposób uzyskać zadowalające efekty, polegające na prawie dwukrotnym podwyższeniu prędkości pociągów pasażerskich, przy optymalizacji kosztów realizacji robót. Zakres prac przygotowano tak, aby maksymalnie wykorzystać elementy infrastruktury w dobrym stanie technicznym i zmodernizować te wymagające napraw – podkreślił Krzysztof Waszkiewicz, członek Zarządu, dyrektor ds. utrzymania infrastruktury w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz