Cukiernie mogą się kojarzyć z niewielkim interesem rodzinny, tradycyjnymi wypiekami i małym sklepikiem ze słodkościami. A tymczasem, nowoczesne technologie opanowały i tę branżę. Co więcej, doskonale wpasowały się w działalność cukierników, a nowoczesne kanały sprzedaży i komunikacji zostały dobrze przyjęte przez klientów tej branży.
Zmiany w handlu trudno nazwać ewolucją, gdy następują w takim tempie. Tak więc, rewolucja technologiczna wymaga nie tylko od cukierni, podążania za nowinkami i nieustannego odnajdywania się w nowych realiach.
Zauważyć można coraz więcej nowych trendów, które w pierwszej chwili wywołują zdziwienie, by chwilę później dziwiło odstępstwo od wyznaczonego nurtu. Niektóre z nich powstają na bazie rozsądku, jak ma to miejsce, w przypadku zdrowej żywności i stosowania tylko naturalnych składników. Takie cukiernie nie zawsze odnoszą sukces, chociażby z powodu przekonania społeczeństwa, że to, co zdrowe, nie będzie smaczne. Tu pojawia się kwestia właściwej komunikacji, której zadaniem jest zmiana przyzwyczajeń i świadomości konsumentów.
Niemalże każdego dnie mieniają się strategie pozyskiwania klientów, co podyktowane jest postępem technologicznym. Obecnie największą popularnością cieszą się media społecznościowe. To za ich sprawą maleńka cukiernia w Toruniu może odnieść sukces na skalę krajową. Informowanie o promocjach, akcjach charytatywnych, prezentowanie nowych wyrobów spotykają się z dużym zainteresowaniem użytkowników sieci, którzy chętnie dzielą się ze sobą takimi informacjami.
Uczestnictwo we wszelkiego rodzaju plebiscytach, konkursach i rankingach wzmacnia pozytywny wizerunek firmy. Zdobywanie wyróżnień i nagród utwierdza klientów w słuszności swojego wyboru i zwiększa lojalność wobec marki. Osiągają to tylko przedsiębiorcy, oferujący wysoki poziom usług i dobrej jakości produkty. Celem firm, chcących ugruntować swoją pozycję na rynku, powinny być rankingi, w których decydujący głos mają konsumenci. Do takich należy między innymi, plebiscyt „Orły Cukiernictwa”, gdzie zliczane są wyłącznie oceny przyznane przez klientów na wielu stronach branżowych, o ile możliwe było wystawianie ocen punktowo. W zestawieniu tym znaleźć można jedynie przedsiębiorstwa, które otrzymały końcową ocenę 8/10 punktów.
Warto zwrócić uwagę na cele społeczne w swojej działalności. Przedsiębiorcy podejmują działania na rzecz lokalnej społeczności, czy też często biorą udział w kampaniach przeciwko degradacji środowiska. Z ciepłym przyjęciem ze strony klientów spotykają się także drobne gesty pomocy osobom potrzebującym. O ile nie trzeba rozpisywać się o ich szlachetności, o tyle świadczą one o ludzkim obliczu firmy i pozwalają osiągnąć z odbiorcami pewną nić porozumienia w słusznej przecież sprawie.