Zamknij

Uczniowie z Zawidza poznają świat

20:38, 23.05.2022
Skomentuj fot. SP Zawidz fot. SP Zawidz

 

 

Uczniowie Szkoły Podstawowej w Zawidzu Kościelnym biorący udział w zajęciach Koła Naukowego „Bystrzaki” realizują program „Być jak Ignacy”. Poprzez doświadczenia i zabawę poznają tajemnice świata.

 

„Być jak Ignacy” to program, który polega na prowadzeniu zajęć w kole naukowym na podstawie otrzymanych scenariuszy zajęć. Projekt podzielony jest na osiem etapów. Każdy z nich jest poświęcony innemu zagadnieniu.

 

Bystrzaki odkrywają

Uczniowie Szkoły Podstawowej w Zawidzu Kościelnym z Koła Naukowego „Bystrzaki” spotykają się regularnie i odkrywają tajemnice świata z różnych dziedzin. Uczestnicy programu poznali między innymi tajniki działania ludzkiego mózgu, dowiedzieli się, czym jest bioróżnorodność, zapoznali się z tematem przemijającego czasu oraz budową maszyn prostych. Tematyka zajęć jest różnorodna, co pozwala każdemu z uczniów odkryć swoje zainteresowania. Scenariusze zajęć są pełne doświadczeń i eksperymentów, dzięki czemu uczniowie poznają świat nauki przez czynne działanie i zabawę. W ramach prowadzonego przez Sylwię Mazurowską Koła Naukowego „Bystrzaki” powstał film pokazujący bioróżnorodość gminy Zawidz, który jest dostępny na stronie facebookowej Urzędu Gminy Zawidz. Na każdym z etapów na uczniów czekało zadanie projektowe. Uczestnicy programu między innymi zbudowali maszynę prostą, kompas, stworzyli mapę myśli dotyczącą pracy ludzkiego mózgu, powstał album bioróżnorodności, prace plastyczne odzwierciedlające układ słoneczny oraz dinozaury z masy solnej. Obecnie uczniowie przygotowują pracę konkursową związaną z jednym z zrealizowanych etapów. Na razie realizacja tego zadania jest objęta tajemnicą.

 

Odnaleźć Ignacego

Przez kolejne zadania uczniów prowadzi sympatyczny robot Blu, który potrzebuje pomocy odnalezienia Ignacego. Chodzi oczywiście o Ignacego Łukasiewicza – polskiego farmaceutę i przedsiębiorcę, założyciela pierwszej na świecie kopalni ropy naftowej, wynalazcę lampy naftowej, pioniera przemysłu naftowego w Europie.

— Program „Być jak Ignacy” oprócz zdobywania wiedzy oraz zabawy daje uczestnikom możliwość odbudowania relacji rówieśniczych, które niestety przez pandemię uległy rozluźnieniu. Uczniowie podczas wykonywania zadań projektowych rozmawiają, negocjują sposób ich realizacji, uczą się sztuki porozumiewania i współpracy. Dla mnie ma to ogromną i szczególną wartość, szczególnie w tym trudnym dla wszystkich czasie — mówi założycielka Koła Naukowego „Bystrzaki”.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%