Zamknij

Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu w gminie Sierpc

10:09, 26.08.2020 UG Sierpc Aktualizacja: 10:09, 26.08.2020
Skomentuj

 

Wójt Gminy Sierpc podpisał umowę na usunięcie i unieszkodliwienie azbestu z prawie 50 prywatnych nieruchomości z terenu gminy Sierpc.

 

 

24 lipca 2020 roku wójt gminy Sierpc Krzysztof Korpoliński przy kontrasygnacie skarbnika gminy podpisał umowę z wyłonioną w drodze zapytania ofertowego firmą na usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Sierpc w 2020 roku. Przedmiotem umowy jest odbiór i utylizacja wcześniej już zdemontowanego azbestu z nieruchomości, których właściciele w styczniu br. złożyli w Urzędzie Gminy wnioski w tej sprawie. Zakres prac objętych umową obejmować będzie odbiór z prawie 50 nieruchomości położonych na terenie gminy Sierpc oraz transport i unieszkodliwienie łącznie 130 Mg odpadów niebezpiecznych zawierających azbest. Odbiór zdemontowanych wyrobów azbestowych od mieszkańców jest planowany na wrzesień br.

Realizacja zadania jest w całości finansowana przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. Wysokość przyznanej dotacji wyniosła prawie 49 tysięcy złotych.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa do 2032 r. ze wszystkich budynków powinien zniknąć szkodliwy dla zdrowia azbest. 

 

(UG Sierpc)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%